Perfektionist - Javisst!

Torsdag kväll och här sitter man efter en lyckad fast misslyckad dejt och känner sig ensam. Ensam och lite vilsen kanske. Rädd för närhet, igen.
Hur kan det vara så svårt att hitta någon som passar en? Någon man kan haka fast i sitt pussel och som hänger kvar. Någon som är perfekt som man faller för sådär som jag vet att jag kan falla, uta att kunna ta mig upp på flera år.
Många andra verkar ju hitta på någon stup i ett. Vari ligger hemligheten? Och varför ska man egentligen behöva någon? Jag menar alla skiljer ju sig ändå. Allt kanske bara är en illusion? Man tror man behöver någon för att man ser att andra har det, att det verkar vara populärt. Sen när man testat så upptäcker man att  "fan det här var ju asdrygt, bättre att va själv" och så gör man slut.
Men så är det ju inte, lite erfarenhet har man ju. Kan det finnas någon annan lösning?
Man kan ju skaffa katt. Eller en iller. En sköldpadda kanske, som blir sådär gammal. Skulle man kanske kunna ha en pingvin som husdjur? De är ju trogna sin partner livet ut, vad jag har hört. Hmm..
Pingvin
De verkar ju dessutom vara väldigt inne just nu. Jag hade en stickad pingvin som liten, min bror hade en likadan, men min hade en lila prick under vingen så man kunde se skillnad, sen luktade den annorlunda. Parfym.

Vad kan vara värre än att vara beroende av andra?  Vad kan vara bättre än när en underbar människa är beroende av en själv?

Jag är sugen på att se någon morbid film som Saw eller Se7en. Såg Sin City häromdan, vackert. Men jag vill ha blod och smärta och skräck, så magen knyter sig.

Imorn är det näst sista passet på max! :o)
22-stängning, hoppas det är lite folk så man kommer hem till 5 eller 5.30 åtminstone.

Sweet Dreams!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0