Sex

Haha, nu tänkte jag skaffa mig massor av läsare! ;oP

Men jag skulle inte vilja se mig som någon som inte håller vad hon lovar.

Vad är sex? Vad är sex för dig? Vad är sex för mig?
Om jag gjorde en lista på saker jag gillar så skulle säkerligen sex hamna på prispallen. Men vad är det egentligen? Vilken relation till sex är egentligen nyttig?
Visst finns det väl olika sorts sex. Det finns den där sorten man bara vill glömma, så finns det sex utan kyssar, som kan vara bra men personen är egentligen bara ett objekt som man använder för att utöva sina inre lustar på. Sen finns det den där bästa sorten, när man bara smälter ihop, man kan göra precis vad som helst och det känns bara rätt hela tiden, sådana gånger behöver man inte ens komma för att det ska vara värt det. Och man får aldrig nog.

Om jag skulle jämföra min syn på sex idag med hur den var när jag var ca 18 kanske, så skulle jag nog säga att den är relativt "manlig". När jag var yngre var det bara killar som kunde ha sex utan känslor, tjejen sökte alltid bekräftelse, hon var alltid ett offer som blev utnyttjad, fick dåligt rykte.
Jag tror att det fortfarande är så på många ställen, men jag hör inte längre till dem.

Men visst betyder sex mycket fortfarande, även om just inga känslor är inblandade, så kan jag ju inte göra det med vem som helst. Någonting måste finnas där. Och ju mer man tycker att personen är värd desto mer är man beredd att ge. Men där tror jag det handlar mycket om självbekräftelse, desto bättre någon är på att bekräfta den goda bild man har av sig själv, som snygg, smart och rolig etc., desto bättre tycker man om personen.
Och är personen som bekräftar en i sin tur väldigt attraktiv så kan det bli riktigt farligt. Jag tror att jag ofta går i den fällan. Superstarka känslor uppstår på bara en liten stund och det är förmodligen inte den andre beredd på, därför blir han rädd och drar sig undan.

Nej nu orkar jag inte fundera mer på det där.

Här är en ny, halvkass bild:
Maxjulbord
Tagen igår innan julbordet med jobbet. hade sprungit
30 min precis innan jag gjorde mig iordning, därav den något
 skumma ansiktisfärgen. Köpte hårinpackning från TONI & GUY
 och den var fantastiskt faktiskt, väl värd 100 spänn! :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0