Aktier.

Sedan börsraset i början av året har jag inte brytt mig så mycket om börsen. Visst har ju di.se som startsida så man har ju koll på hur börsen rör sig, men jag har inte återinvesterat de pengar som jag tog ut innan raset.
Jag har dock gått och funderat lite på det här med aktier, har ju förr satsat mest på fonder men har väl insett att det bara är fegt och osmart.

Så jag bestämde mig för att köpa H&M. Det är ju min absoluta favoritaffär och deras idé är riktigt fin har jag märkt, som medlem med både kort och konto, erbjudandena haglar och man kan sällan låta bli helt. Men först ville jag ha lite koll så jag kikade lite på di's börs och såg att uppgången varit rejäl, så räjäl att flera banker sänkt sin rekommendation. Därför gjorde jag helt om och köpte Husquarna istället! Nu ska det blir spännande att se hur det går, med mitt största aktieköp någonsin.

I övrigt så fick jag just veta att from 1 april så tjänar jag 92,02 kr/tim, istället för 87,44. Det är var roligt att höra.
Jobbar 4 dagar den här veckan och trodde jag bara jobbade 1 nästa men det var tydligen 4 då med, kommer bli tufft men det som inte dödar härdar ju.

God afton.

Kommentarer
Postat av: Harri

H&M är grymma, de går stadigt uppåt och repar sig snabbt efter fall. Annars är Worldwide Brand (Björn Borg) en bra klädaktie att ha. Fast fonder är stressfria, de är inte lika hetsiga som aktiemarknaden ... och man måste inte kolla den dagligen. :)

2007-04-22 @ 14:55:15
URL: http://korhonen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0