Dag 3.

Mitt huvud är tomt. Men det talas om storm på väderleksrapporten.

 

Jag har lärt mig att man kan lära sig nästan allt bara man vill och har tålamod. Man kan bestämma sig för något och sen genomföra det trots att man inte tror att det är möjligt. Människors möjligheter är nästan obegränsade.

 

Det jag inte lyckats lära mig är att stänga av mina känslor. Jag har inte lyckats göra mig oberoende av andra människor. Jag har heller inte lyckats lära mig hur man får en kärleksrelation att fungera, hur man får någon att stanna. Hur man får någon att älska en.

 

De två tidigare har jag gett upp, för det bättre. Den senare försöker jag i möjligaste mån undvika att lägga tankarna på.

 

Jag har höga krav, det vet jag. På mig själv, på livet, på dem jag väljer att inleda relationer, vilka som helst, med. Även om det gör mig olycklig ibland så kan jag omöjligt förmå mig till att sänka kraven, det vore att leva någon annans liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0