Lättsinnighet.

Ja det är nog ordet jag söker. Jag vill inte vara mer slampig, bara lite kanske, utan mer lättsinnig. Heh.. OMSKRIVNING. Men lättsinthet innefattar ju så mycket annat.
Jag har alltid varit jävligt seriös, nästan alltid åtminstone. Men jag börjar frångå detta mer och mer och jag känner mig mer och mer socialt accepterad och bättre anpassad. Trevligare, roligare, intressantare, snyggare. Ibland i alla fall, men jag är ju så omväxlande när det gäller allt så det är inget att hänga upp sig på.

Jag har åtminstone kommit fram till en rad genialiska lösningar på förvaringsproblemet jag haft på grund av bristen på möbler. Nedan följer några bilder för att visualisera min genialitet:


Skärp och tofflor på badrumsgolvet, exakt där man behöver dem och helt kamoflerade för omgivningen trots sin lättillgänglighet.


Vattenflaskan, fylld på tvättstället (missa inte att tandkrämstuben matchar tandborsten, har även en deo som passar till).


Vem behöver en garderob, eller sexig byrå när man har en stol! Ett extra plus är att jag just i skrivande stund sitter på kläderna vilket medför en sjysst skrynkling á la 2004.


Sist men inte minst den oändliga sängen som rymmer allt från kuddar och täcken till underkläder och plastpåsar och post! På nattduksbordet, som består av en ännu ej uppackad flyttkartong(både smart och snyggt), ryms en flaska minttu(ej i bild), raggsockor från Polen, en bok av Paulo Coelho samt lypsyl (under brevet). Om jag hade haft en sänglampa så hade den också stått där.

Det känns nästan onödigt att hämta min 3000-kronors byrå på mio på onsdag. Men min ipod hi-fi måste ju få något fint att stå på, bokhyllan gör den inte rättvisa.

Men nu var det tydligen sovdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0