Tonsur.

Ibland förundras jag över hur liknande takar kan sväva igenom två olika människors medvetanden nästan samtidigt trots att de knappt har någon kontakt med varandra alls.

Idag gick jag en sväng på stan, svartbäcksgatan alltså , jag bor ju praktiskt taget på stan. Jag tänkte söka efter en present, men jag kände också att det var dags att göra ett besök på h&m, jag anade att det fanns kläder som väntade på mig där. Jag hann dock inte längre än till MQ innan jag hejdade min vandring, tänkte att det kanske fanns några ok byxor på rean. Det gjorde det dock inte.
Jag kikade in en snabbis på gina innan jag fortsatte till ovannämnda butik. Precis som jag anade så fanns där kläder till mig, riktigt, riktgt bra kläder
Jag hann dock inte med någon present för klockan blev sju.

Så på mindre än en timme och med mindre än 550 kronor spenderade så gick jag hemmåt med ett par byxor, en lila topp från h&m och en ärmlös ljuslila tunika från MQ.

Har ju som sagt ingen spegel så jag blev tvungen att ta några kort, för att påminnas om hur jag såg ut.

                             


Min vän Max har gett sig av. Han packade nädvändigheter i ett exemplar av försvarets persedelpåse, tog sin sovsäck, sin munkkåpa, sina orage pilotbrillor och lät Christian raka en tonsur. Sen tog han tåget till båten som senare tog honom till medeltidsveckan i Visby. Nu är han antagligen odrägligt full, kanske ligger han i ett dike.
Han är en av få som jag nog aldrig kommer tröttna på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0