1 mil band.

Idag försökte jag återuppta den gamla goda relationen jag haft till gymmet. Det gick riktigt bra, tror att det kanske finns hopp för mig kropp bland maskiner och hantlar. Efteråt gjorde jag en ny grej, jag sprang 1 mil på bandet, har maximalt sprungit 8 km på band förut. Det gick riktigt fint fram tills det var 2 km kvar då blev det lite segt men jag gjorde det ändå, utan att bli särskillt andfådd, men desto mer svettig. En timme tog det.

Måste ju komma i sådan bra form till semestern att jag kan klara att bo på ett all-inclusive-hotell i en vecka utan att bli smällfet. Jag behöver alltså få upp förbränningen. Har hört att 1 mil löpning om dagen är bra, men jag vill inte träna mer än varannan, eller vart fall inte duscha, specifikt inte tvätta håret. Inte för att jag är äcklig och tycker om smuts utan därför att man blir så torr och så är det ju inte bra för håret att tvätta det för ofta, dessutom skulle det bli dyrt med allt shampoo, inte bra för miljön heller. Haha, har hur många ursäkter som helst. Men jag tänkte promenera varannan dag istället. Jag kan inte springa varannan dag heller för mina lårmuskler skulle då bli alltför uppstudsiga och symetrin skulle rubbas. Så är det. ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0