Recensiorsgasque. Midvinterblot.

Jaha, så hade Uplands sin fösta 04, så långt jag kan minnas. Och jag var klubbmästare, ihop med Christina. Vi var lite kort med personal men serveringn gick fint, bara 28 sittande.
Sen fick jag sitta i dörren. Blä.
När det inte kom nåt folk var det långtråkigt och när det komm massa så var det stressigt, fast inte så farligt. Men det värsta var att man inte kunde gå därifrån, blev ju sjukt hungrig och trött efter ett tag. Som tur var fick jag lite trevliga sms att underhålla mig med.
Kom en massa folk, Dryg räknade på att det såldes ca 400 drinkar! Garderoben blev nästan full.
Vid 05.30 var vi klara med allt och alla fick sin lön, utom klubbverket. Dricksen, hela 1031 spänn(!), delades upp.
Sen tjatade såklart Dryg till sig en sexa och vi började dicka på det som blivit kvar av fördinken. Sen käkade vi pytt och sen, när vi bara var 3 kvar, gick vi upp och satte oss i festsalen och Dryg spelade piano och sjöng och vi sjöng och jag sjöng solo till och med, så jag blev tårögd av anträngning. Jag sjöng den enda låt som jag är riktigt bra på, För då lyser en sol. Som jag sjöng på skolavsluningen i fyran.
Det kan kännas så otroligt sönt att sjunga, som om man kommer till en annan värld.

Jag tror jag gick hem 12.40, sjukt trött, somnade som en stock. Vaknade knappt av klockan, trodde det var datorn och försökte tysta den genom att sätta igång den. Stört, sen somnade jag om. Vaknade när mamma ringde 16.20, knappt. Sov till 18, fick kämpa ett tag men kom upp 45 min senare i alla fall. Bara att pilla i sig nåt, klä på sig och cykla iväg till stallet. Kom ihåg långisar den här gången.

Fick Romo igen, fast nu var det dressyr, skänkelvikning och framdelsvändning igen. Jag tyckte det gick bättre mot slutet men Karolina tyckte att han var lite lat och smet undan. Jag tycker om Romo, fast han fick ett ryck, körde ner huvet och försökte dra över hela ridhuset. Buse. Han vill gnaga på allt och alla också, tar liksom en bit av tröjan, eller tygeln, i munnen och sen står han bara där och vägrara släppa. :o)

Jag har ont i armen nu igen, bara sådär, ont. :o(

Sweet dreams!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0