Kontrollfreak?

Jag har funderat lite längre på det jag skrev igår om mina krav på en relation. Insåg att jag ibland förvandlas till ett kontrollfreak, bara för att jag inte riktigt vågar lita på min egen intuition. Jag vågar inte tolka saker, jag vill veta rent ut. Så är det ibland i alla fall, jag måste försöka komma över det. Jag måste våga tro och lita på mig själv i alla situationer. Jag kan inte alltid vara en kameleont och försöka göra vad som är rätt, utan att egentligen ha en aning om vad det är. Jag måste även öva mig på att få den kontakt med människor som jag behöver för att kunna lita på dem.
Det kanske inte räcker med att stå tyst och se på tills man ser vilken roll man får, jag måste kanske hitta en stabilare grundposition i min personlighet. Allting går i och för sig i perioder.

Jag känner mig otroligt harmonisk just nu, som jag brukar göra när jag lyssnar på keane, dock inte på grund av keane. 

Mamma råkade se mina Malmö-biljetter idag så jag var tvungen att berätta allt. Men jag kunde hantera det på ett bra sätt så det gjorde inget.

Nu ska jag hålla mig vaken till 3.30, sen ska jag (sova?) gå till uplands och börja koka gröt till 70 pers. Sen potatis och ägg. Så kommer det massa doktorander och folk som ska bli fulla mellan 6 och 9 påmorgonen. :o)
Vinter promotion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0