Tjohoo!

Idag är jag glad, jag är sådär glad som en studsboll, som bara jag kan vara! Och allt endast på grund av att jag fått vädra mig lite och fått hjälp att inse hur allt ligger till. Vissa saker kan man inte lista ut på egen hand, åtminstonde inte så länge det är så fullt med tankar i huvudet att de håller på att pressas ut genom öronen och trassliga som ett garnnystan som inte längre är ett nystan utan bara en härva. Tankar ger känslor. Varje känsla föregås av en tanke eller ibland en händelse, det har jag fått lära mig och det stämmer, man kan inte styra sina känslor men dock sina tankar.
Man kan välja att inte bli kär, man kan inte välja att bli kär, men att inte bli det. Allt handlar om små beslut som ofta sker omedvetet. Man låter sig exempelvis inledningsvis inponeras, man beslutar sig för att lita på personen, man beslutar sig för att den andre är åtråvärd och sen ger man sig till honom, sen är det nog försent.
Jag har inte kommit på detta helt själv om jag ska vara ärlig, jag har låtit mig inspiraras av min bok, igen! Kallifatides är ett geni även om han inte skrivit 11 minuter.

Jag beställde just klipptid också, på torsdag klockan 10.00, hos min favorit Paulina. Äntligen ska jag bli fin i håret igen! :o)

Man kan inte uppfinna alla världens under på egen hand, man måste ha ett bollplank eller åtminstone en basketkorg. När man har 1 000 000 tankar i ett litet huvud så behöver man hjälp för att veta i vilken ordning de ska ligga för att det rätta budskapet skall framgå. Det räcker inte alltid med tid och distans.

Men nu måste jag gå och träna! Försov mig såklart idag eftersom jag inte somnade förens framåt 6-7 i morse. Men jag är i alla fall glad. :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0