Bored to hell and back!

Ja idag har jag tydligen gjort för lite. Men jag har fan inte orkat! Har varit besynnerligt trött om dagarna sen förra veckan då jag var sjuk. Har förvisso tränat en del men det brukar jag inte bli så där sömnig av.
I dag befann jag mig i rörelse på bandet i minst 50 minuter, det är nytt rekord. Tillryggalade 9 kilometer plastband utan att komma en centimeter framåt. Sprang väl ca 8.5 av de 9. Det är ganska hyffsat för jag tog det väldigt lugnt de första minutrarna och sen kändes det ganska tugnt största delen av tiden. Men jag måste ge mig ut snart, känner att bandet börjar bli för kort och att fötterna längtar efter fast mark. Kanske kan jag skaffa mig sällskap?
Har börjat få sjuk skav på mina stortår av springskorna. Precis där nageln slutar gör det jätteont lagom till stretchingen.

I övrigt så provade jag mina bikinis häromdagen, därav den ökade träningslusten. Ingen satt snyggt! Inte ens förra årets favorit! Min kropp har förändrats av 4 månaders löp- och styrketräning men jag vettefan om jag är mer nöjd.
Ok tuttarna har blivit fastare, det är najs, rumpan också, enligt måttbandet har midjan krympt ca 3 centimeter. Men jag vet inte ändå, formen är inte som jag vill. Och ingen av mina bikinis sitter snyggt.

Annars idag så lagade jag en oväntat god fiskgryta, som brorsan tipsat om. Barnsligt enkel var den också.

1 paket fisk. (jag hade eldorado alaska pollock, billigaste skiten)
1 burk coccos-mjölk.
Wookgrönsaker
1 fiskbuljongtärning
Sambal oelek, men det hade jag ingen så jag tog citronpeppar, funkade också.
1 lime

Koka tills fisken är färdig. Klart!

Planer för veckan:
Fredag: Promenad med Erika vid 12.  Ringa Johan. Eventuellt dricka lite drinkar i Jazzbaren på Uplands.
Lördag: 7:30 kommer pappa och hämtar mig, sen bär det av uppåt skogarna. Inte varit "hemma" sen trettondagen.
Söndag: Hugga ved? Hörde nåt om det. (Tillbaka till stenåldern). Hoppas bara jag hinner tillbaka till ridningen.

Sen var det inga fler dagar i veckan som varit lite för lugn. Nästa vecka är desto mer fullspäckad, med introduktionskurs på plantagen, regressionssexa, "tjejkväll", hälsokontroll, möte med valberedningen (där jag numer är (stolt) medlem) och så lite annat smått och gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0