Lista.

I dag var en bra dag, det var så vårigt att det inte gick att vara nera, trots att jag bara satt inne hela dagen.
Har hittat två bra listor jag kände för att göra, lite lättviktare i motsats till det förra mastodont-inlägget.
Dessutom tror jag att jag fått en favoritblogg här på sajten, garvade som fan åtminstone. =)

Lista nummer 1, från Maua:
Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
Det är en blankrad. På rad 6 står det dock: "Han höll sig i lejdaren, försökte följa fartygets stigande och sjun-"
Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Luft.
Utan att se efter, gissa vad klockan är:
21, korrekt tid 21:25.
Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Slamret från min gaffel mot skålen med fruktsallad.
När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Cyklade hem från gymmet, kom hem 19.14.
Vad hittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Jag gjorde fruktsallad av ett grönt äppe och en banan.
Vad har du på dig?
En röd v-ringad t-shirt, mörkblå stretchjeans som slutar på havla vaden, vita knästrumpor under och så de nya svarta stövlarna jag köpe i lördags.
Drömde du något i natt? I så fall - vad?
Senast jag drömde något så var det att min mamma försvann, ganska deppigt.
När skrattade du senast?
Nyss när jag läste en blogg.
Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
En inramad affish av Bruno Liljefors, en av Joan Mirou, ett foto på duk föreställande en allé, från ikea och ett inramat och förstorat kort a mig i studentkläder.
Har du sett något konstigt på sistone?
Jag såg mig själv cykla utan vantar och utan att frysa trots att det bara är den 12:e mars.
Vad tycker du om den här utmaningen?
Utmaning?
Vilken var den senaste film du såg?
Team America, halva i alla fall. Såg kanske 1/4 av Matrix Reloaded igår också.
Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
En egen lägenhet och ett husdjur eller två.
Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag ogillar blått.
Tycker du om att dansa?
Som tusan!
George Bush?
"Smart idiot."
Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
VHEMT
Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Ja.
Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Måste man komma dit, kan man inte bara få vara död när man är död?


Jag spar nog nästa lista till i morn, lite kul ska man ju ha då också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0