Oh wow look at you now!

"Flowers in the window, sucha lovely day!"

Travis, fy fan vilken vårlåt!

Cynisk eller hoppfull.
Att vara cynisk har sina fördelar för blir man hoppfull så leder det alltid till att man bli besviken. En cyniker blir aldrig besviken, jag tycker inte om att bli besviken. Jag tror inte jag är konstruerad för att bli besviken, kanske är jag för långsint. Jag kan kontrollera de flesta av mina känslor utom just besvikelsen. För att bli besviken måste man lägga sin tro till någon annan, vilket jag hade väldigt lätt för innan, när man lagt tron till någon annan så har man inte längre själv kontrollen och det är nog ganska dumt har jag fått inse efter typ 1000 misstag. Om något skall bli som man vill, och det vill man oftast, så får man fan göra det själv annars blir det fel i 98% av fallen. Att skylla på andra gör ingenting bättre.
Jag tycker inte om att bestämma över andra, men mitt eget liv vill jag helst sköta på ett bra sätt och vem vet bättre vad som är bra för mig än jag själv?

Jag har även upptäckt att jag har ett motto, ett riktigt som jag hoppas att jag alltid tar med mig.
Gör inte om samma misstag flera gånger.
Det gäller dock att ha rätt insikt om vad man gjort fel, så kanske måste man göra fel några gånger innan man vet, men när man väl vet då får man hålla fan på sig. Tänka logiskt och inte låta sig själv övertalas av någon impulsiv känsla eller så.

"And I'm glad you feel the same"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0