Stioxyl.

Igår när jag gick upp och såg mig i spegeln så fick jag fan nog. Kinderna var täckta av små röda prickar som dessutom var i 3-d format, det vill säga att de stod ut en aning.
På tv har de ju börjat göra reklam för något som kallas basiron, som ska motverka akne. Jag tänkte ge den en chans så jag gck till apoteket och hittade till och med en billigare variant. Stioxyl. Mamma sa att det funnits länge men brukade funka skapligt.
Så jag smorde in mig i går kväll och väntade mig värsta reaktionen, för jag har väldigt lätt för att bli röd som stoppljus på kinderna. Men det hände ine så mycket, blev lite röd och torr men värst blev det när jag tvättat bort det och smort in mig med ansiktskräm. Men i morse var jag faktiskt mycket bättre, huden var slät och mjuk, aningen röd förvisso men prickarna var mindre.
Har dock läst nu att basiron är aningen snällare mot huden, gör den mindre torr och så. Men men så länge det funkar så är jag nöjd. Vore ju bra om allt försvann så att jag kunde bli lika fin som efter min 4 månaders roaccutanbehandling, det var tider det.

2005 - Före     2006 - Efter    2007 - Nu (med ganska mycket foundation)

Kommentarer
Postat av: a

fan vad fin hy du hade på 2006 bilden:O grymt snyggt kvinna!

2008-03-21 @ 14:10:32
Postat av: Anonym

Roaccutan (isotretinoin) resulterade i hjärnskador hos samtliga försökspersoner



länk till bild från studie, hjärnscanning

http://ajp.psychiatryonline.org/cgi/content-nw/full/162/5/983/F3



länk till studie

http://ajp.psychiatryonline.org/cgi/content/full/162/5/983





2009-06-07 @ 12:32:40
Postat av: Pauie

Ja hjärnskador hade jag ju redan innan.

2009-06-08 @ 02:27:21
URL: http://pauie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0