Sömn.

Min sömn är intressant. I natt sov jag inte mindre än 10 timmar  trots att jag bara varit vaken 13 timmar och nu är jag trött. Dessutom har jag ont i höger hälsena och allmänt ont i vänter smalben. Men det var skönt att springa, kände att jag fått upp kondisen nu och 40 minuter kändes åter igen som 20 och inte tvärtom, skönt. Åt dock en riktigt dålig kvällsmat. Blä.

Oskar tipsade mig om att måla topparna på mina naglar röda så det har jag just gjort. Det röda nagellacket fick dock för sig att blir riktigt segt lagom till högerhandens naglar så de blev lite kletiga, men jag ska ju på med svart sen också så det kanske ordnar sig. Skrämma slag på pensionärer är vad vi skall göra och just nu känns det som den bästa av idéer. Klä ut sig dricka sig full och bara vara någon annanstans. Jag minns studentkryssningen, det var en riktig höjdare. 36 timmars konstant lagom fylla i blandade vänners lag.

Hade kulturmöte i kväll. Dålig uppslutning och brist på kreativitet. Drack en tomteöl och pratade om olika tortyrmetoder efteråt. När de andra var ute och rökte berättade Per hur han tyckte att nationen mestadels kunde brinna och så kom vi in på ämnet vänner och det svarta bara svepte in över mig, det svarta som gör mig mer ödmjuk, och mer genomskinlig och får mig att vilja ligga ihopkurad
till en boll och gråta i ett hörn, ensam. Ganska stark reaktion för bara några ord, men så var jag aningen trött också.

Imorgon måste jag upp tidigt, helst 8. Helst ska jag städa rummet men jag måste också hinna med en sväng på stan och fixa utfiten. Löständer, rött läppstift och gärna vitt puder. Klockan 12 ska vi träffas på uplands för att ta oss till bussen. 60 kronor kostar det att ta sig till och från Åland.

God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0