Tossing around.

Idag blev det lite action på ridskolan. Det hade kommit två nya hästar precis, stackars Flambert hade de fått avliva på grund av artros. Vi var bara tre stycken där och båda nykomlingarna skulle gå med på vår lektion. Jag kände mig manad och valde Reginius, en brun 9-årig valackfick, helt utan hals- och ryggmuskler men med en nyfiken blick, fick veta att han kunde vara lite nervös och kunde behöva en bestämd ryttare. Det första jag märkte var att han inte ville bli fasthållen i grimman, han var inte huvudskygg, ville bara inte vara fast. Fine tänte jag, bara han stod still, men han verkade vara en snäll häst så det var ingen fara. När jag skulle tränsa upptäckte jag dock blod i hans ena näsborre. Efter att två instruktörer kollat och petat, så drog vi slutsatsen att det nog bara var ett stick från ett halmstrå för det hade stutat lika snabbt som det börjat.
Såå, off we go. Ut i ridhuset, där det pågick en hadikapplektion på andra sidan skynket. Skynket, det vidunderliga,  livsfarliga skynket. Tyvärr gick Milton med på vår lektion och han är alltid rädd för skynket, trots hundratals lektionstimmar i dess sällskap. Han fick ett litet utbrott och Regi blev helt tossig, så resten av lektionen gick ut på att hålla honom lugn, vilket stundtals gick skapligt och vi lyckade göra några öppnor. På något sätt tyckte jag ändå om honom, han var så snäll även om har var rädd och tossig, han var liksom ärlig och så hade han en härlig gallopp.
Kanske kan han bli mitt hjärtebarn efter Popeye?

Kommentarer
Postat av: Erika Kusmin

Hejsan!



Den Reginius som du beskriver, var han efter Jazz? Jag frågar därför att hästen jag letar efter köptes in av Ridskolan i Luleå men skickades tillbaka till Sven-Inge Eriksson pga hans mentalitet. Jag skull e jättegärna vilja veta var han tog vägen. Hästen är lite av ett mysterium. Maila mig gärna det du vet om vad som hänt honom.



Hälsn. Erika Kusmin

2009-01-31 @ 23:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0