Äntligen!

Jag hade tänkt vara sprudlande positiv här men.. skit i det.

Men först: Jaaaa, äntligen klar med hemtenten som irriterat mina hjärnceller dygnet runt i 1½ vecka.

Men i övrigt kan allt gå och skjuta sig. Har just lunchrast från högskoleprovet, som går precis så dåligt som det brukade göra förut. Kunde inte sova igår och nu känner jag en begynnande huvudvärk komma smygandes. Jag gjorde en insikt igår åtminstone; det är en dålig idé att inte festa på fredagar och lördagar. Det är i varje fall en dålig idé att försöka sova innan 2-3-4. Speciellt för mig som har ena väggen mot trapphuset och hör alla fyllon komma inraglande som en gäng uppsluppna kylskåp.

Sitter och dricker en stor kopp kaffe och funderar på att ta ett av superpillren, som gör mig till ett barn med damp. Inte alltför bra för koncentrationen kanske, förutom om man faktist har damp.

Jag har börjat tvivla på min egen intelligens. Visst att brorsan fick 2.0 på hp, att Max fick 1.8, Jennie 1.5, Erik 1.9 och att jag känner mig lika smart som dem, men jag får vara glad om jag lyckas uppnå 1.3, och intelligens är ju lite av en illution. Man kan verka jävligt smart utan att vara det och viceversa. Så därför får jag begrunda alternativet att ge upp, falla till föga och anpassa mig. Eller ta livet av mig ren protest därför att jag inte kunde leva upp till mina egna förhoppningar om intelligens och klartänkthet. Dessutom känner jag mig tjock, osmaklig, töntig och snorig.

Livet är underbart, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0