F ö ö r h o l a d d n e.

Jag insåg att jag ju inte ens kan stava till förhållande. Hur gör man när man är ihop? Vad gör man? Vad säger man?
Well... Jag antar att det inte är så svårt egentligen. Bara man kommit över det där första? När man vet att man är ihop och vad det innebär. Jag måste nog ändå säga att mitt första förhållande var det bästa och även längsta. För då var vi båda så oerfarna att vi gjorde allt på känn.
Jag hade spanat på honom på folkandiscona och lovat mina vänner att bjuda upp honom - han sa nej. Men, skrev istället på skunk - jag ringde upp (uhh det hade jag aldrig vågat nu). Han kom hem till mig och kollade på tv - två timmar senare höll vi varandra i handen.  Vi var för blyga för att prata men tyckte om att hångla - alltså hånglade vi. Det var jobbigt att se varandra ögonen (jag har alltid haft svårt för det) - hångla = stängda ögon. Jag ville ha sex, men vågade inget säga - visade med kroppsspråk. Jag blev arg men vågade inget säga - kastade saker omkring mig medan vi talade i telefon. Men då måste vi ju haft något att prata om - javisst, skogsmaskiner. Jag tyckte att han var dum och funderade på att göra slut - han skickade sms från lunarstorm(!) och skrev att han älskade mig. Jag åkte utomlands och köpte presenter och julklappar till honom, när jag kom hem kändes det lite konstigt. Han betedde sig dumt - jag sa att han fick ringa efter helgen och säga ifall vi skulle vara ihop mer. Jag ringde på måndagen - det tog slut.
Så enkelt och drygt 7 månader höll det! Tänk om det kunde va så enkelt nu. Men nu ska man kunna prata och umgås var och varannan dag, man ska umgås med varandras kompisar och hitta på saker tillsammans, man ska festa ihop eller ensam med sina polare. Man ska bekräfta, men inte för mycket. Man ska ha roligt, men det måste kunna vara tråkigt med. Man ska vara sugna på sex samtidigt och gilla samma saker. Man måste kunna prata om allt och man får inte glömma vissa områden, man ska vara öppen. Man måste ha tid för varandra. Man får inte känna sig utanför bara för att den ene vill vara med sina kompisar ibland. Ens partner skall också vara ens bästa vän, inte bara någon man är fysiskt intim med för att man är attraherad.
Och om allt detta nu skulle funka så ska man ju börja tänka på att flytta ihop och det ena med det tredje och femtioelfte.

Fan vilken koll jag har. Synd att jag inte är typen som har förhållanden eller strular utan bara har ett mystiskt högt fultal.

Kommentarer
Postat av: Alex

haha, grymt kul inlägg

2007-10-22 @ 01:42:00
URL: http://alexideer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0