Headache.

haNys och frust. Verkar vara en förkylning på g. Har huvudvärk i hela huvudet men i resten av kroppen känner jag inget och det gick ju hyffsat igår på träningen. Får hoppas det känns ok imorn.

Är äntligen klar med första frågan på min hemtenta. Det har verkligen tagit tid, men boken är lite svår, intressant men svår för det är sällan ren fakta. Sen är ju frågorna lite kluriga också, inte nog med att man skall jämföra jägar- och samlar kulturernas förhållningssätt till naturen med kolonialisternas, man ska även tänka på att göra korrekta källhänvisningar och så får man gärna använda begreppen: migration, endemisk art, social stratifiering, teknologisk innovation, epedemi, bioinvasion, vetenskap samt handel. Visst källhänvisning är väl inte så svårt, men all information kommer ju från samma bok och utan citat. Då känns det lite fånigt. Men jag ska inte ge upp.
Nästa torsdag ska jag fira att höstens första 10,5 poäng är avklarade. Jag ska fira med något trevligt, som typ... fest? För det håller man ju inte på med minst två dagar i veckan ändå.
Har dessutom sökt nu, var lite förvirrad och panikslagen (nästan) och tillslut landade mitt val på Engelska, sökte två olika kurser för säkerhets skull. Men eventuellt så hamnar jag på komvux istället.

Nu ska jag sova mig lite. Bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0