Kyssar vs. sex.

Jag borde sova, men är inte alls trött. Känner mig så glad, som om jag vore kär men det är jag definitivt inte. 

En natt förra veckan då jag låg och försökte sova kom jag att fundera över kyssar och sex. Jag har en rätt så hög integretet, sjävklart går det lite upp och ner men oftast har jag inget större behov av närhet och påtvingad närhet ger mig närmast panik. Som när Max tycker att jag är hans husdjur, fast det är han som är den håriga, och vill kramas och lukta på mina händer eller om jag är ute och dansar och någon dansar för nära, då infinner sig en total känsla av obehag. Den där svårigheten med att se folk i ögonen hör nog också dit, om någon kommer för nära vill jag bara titta bort eller blunda. Jag antar att det gör mig lite ensammare utan att jag märker det. Men i alla fall, kyssar och sex. Jag förutsätter att de flesta kysst fler än de haft sex med och att de finner det lättare att kyssa någon än att ha sex med denne. Jag är dock av en annan uppfattning. Om jag har sex med någon jag inte tycker om mer än som en vän, så undviker jag helst kyssar, men jag kan ändå tycka att sexet är bra. Jag kan dra mig för att ha sex med någon för att jag är relativt säker på att kyssar kommer att vara inkluderade. En kyss känns mer personlig än sex, mer känslosam. Och är det egentligen så konstigt? I ansiktet har man många känselorgan; synen, luktsinnet, känsel, hörseln sitter inte långt därifrån och smaken inuti, allt detta kopplat till hjärnan. I underlivet har man en massa känsel, men ingen syn, inget luktsinne, ibland kan man i och för sig tro att det styrs av en helt egen hjärna som man inte rår på. Men är det då konstigt att man kan tycka att det är mer obehagligt att kyssa någon än att ha sex med personen?

Jag antar att min syn på sex är något modifierad mot hur den en gång var, den har anpassats efter den värld jag går i, kanske en ganska mansdominerad värld. Jag har lyckats separera känslorna, som en prostituerad nästan. Jag har sett flera prostituerade i filmer som har två regler, kondom och inga kyssar.
Känslodelarna i underlivet kan man ju stimulera med hjälp av diverse metoder, om man vill kan man till och med blunda och låtasas som att det är Orlando Bloom, eller annan valfri snygging, som är där och pillar. Men när det gäller kyssar är det så mycket svårare, för det är så många fler sinnen man måste lura. Och jag kan njuta av sex utan att tycka om personen speciellt, just därför att det är skönt, som onani typ, jag har väl lärt mig att få ut det jag vill. Men jag kan inte njuta av en kyss som inte är bra och jag kan inte göra den bra om den andre är kass. Det är mycket sällan jag hånglar för njutningens skull på samma sätt som jag har sex. Det betyder dock inte att jag har sex med vem som helst bara för att andan faller på, det kan nog de flesta i min omgivning intyga. Men om omständigheterna är de rätta så kan vad som helst hända.

Jag tror jag är rädd för att man skall kunna läsa allt som står i min hjärna genom mina ögon. Men det borde ju egentligen inte vara något problem då jag ser mig själv som en ärlig individ som inte har något att dölja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0