Igelkott.

Det är något med igelkottar.
Jag kan bara inte motstå dem, så fort jag ser en vill jag bara springa fram och klappa eller lyfta upp den. Får verkligen behärska mig för att inte göra det. Det är när de tassar fram på sina små fossingar med tändsticksbenen under den rundade kroppen som mina moderskänslor börjar skena. Om det nu är moderskänslor, det kanske är marsvinskänslor, för de påminner en hel del om marsvin.

I Uppsala finns många kottar. En i trädgården på uplands, som jag klappat flera gånger, klappade en på vägen hem från uplands här om dagen, det var en ungkott, och på vägen hem från stallet i kväll så såg jag en springa över vägen och försöka kravla sig upp på trottoaren, det var nästan så att jag stannade och hjälpte den men jag lyckades hålla mig.

Jag skulle nog behöva ett husdjur. En tam kotte vore sweet. Tallis kunde den heta eller Stig. :o)



Kommentarer
Postat av: Sara

Dom e ju så JÄVLA söta! Såg en igår faktiskt.. ville me klappa.. fast den sprang iväg å det var mörkt =/..

2007-09-10 @ 00:17:27
Postat av: jaanet

i know.. hehe jag brukar också klappa dom :)

2007-09-10 @ 12:52:27
URL: http://www.janeteklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0