Inlärning.

Fan, var kommer alla läsare ifrån? Jag trodde att trenden skulle dala snabbt men jag gar fortfarande minst 20 läsare nästan varje dag. Värsta skoj. :o)

Men fan ingen har kommenterat Alice! Hon känner sig nästan lite lessen, speciellt eftersom Alaska fick beröm. Men jag antar att bilden inte gör rättvisa för alla som sett henne tycker om henne och jag kan inte sluta förundras över hur hennes färg går ihop med alla andra gröna saker jag har på mitt rum.

Tror jag har någon sorts period av kreativitet eller kanske är det bara mitt sinne som är ovanligt fantasirkt.

Var på en riktigt bra föreläsning nyss om hur man bäst lär sig saker, eller rättare sagt så fick vi göra ett test som visade vilken inlärningstyp man var och sen fick vi massa tips och sånt. Riktigt bra. Jag är en Reader/Wrighter, jag lär mig bäst genom att läsa ocks skriva. Lite synd är ju att jag läser så extremt långsamt, inte skriver jag snyggt heller, inte för hand i vart fall.
En annan rolig ska med kusen är att jag får kontakt med folk. Första gånge  jag var där satt jag bredvid en kille som satt och skrattade åt mina skämt och de två senaste gångerna har det varit en annan kille. Underbart, jag älskar när folk skrattar åt mig! Inte elakt kanske men när jag är lite konstig sådär.

Jag fick för ett tag sen frågan "Vad gör dig speciell då?". Hemsk fråga tyckte jag först för jag hatar att räkna upp massa saker sådär. Men jag har ändå inte kunnat släppa den helt och eftersom jag har en knasperiod nu så är det inte så svårt att ge förslag på konstigheter jag har för mig som:

*att döpa mina möbler, alla på A.
*att jag inte ha en tv och inte sörja det det minsta
*att jag adopterar andras pälsmössor och döper dem till Stig
*att jag har bra kontroll över känslor och tankar
*att jag är helt övertygad om att allt handlar om psykologi
*drömmen om att alla mina ägodelar skulle vara gröna, vilken jag haft sen jag var 10.

Sen kommer jag inte på så mycket mer än saker jag kan göra med min kropp och det är ju inte så kul att läsa om kanske.

Men nu borde jag verkligen skriva klar min orsaksanalys.

Imorgon är det fredag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0