Semester.

Mjo. Tänkte att jag skulle ta tag i detta nu.
Haft lite fullt upp sen jag kom hem, blev spontanfest och sen jobb på uplands och så ny kurs och planering inför kulturnatten. Glad och med en förnyad energi känner jag mig sugen på att ta mig i kast med min tredje höst i Uppsala.
Men först:

Thasos!

Det obligatoriska "före"-kortet.






Vårt underbara rum/lägenhet. Vi fick vänta till sist av alla par som skulle bo på Aphrodite Golden Beach och trots att det fanns tre mer eller mindre äkta par så var det vi som fick dubbelsängen. Och den fjuttigaste balkongen. Som tur var fungerade kylen bra och kastrullerna var väldimensionerade.








Vi åkte på en rundtur en dag, jag, Mariah, paret från Sundsvall och pensionärerna. Men det var sweet. Helt sjukt varmt bara, var tvungen att sova på bussen för att överleva, typ.
Besökte ett kloster, en olivoljefabrik, arkeologiska utgrävningar, ett konstmuseum, en kyrka, en helig källa, en kyrkogård och staden på andra sidan ön. Limenaria.










En kväll var vi fulla och skulle ut på galej. Tyvärr så valde vi lördag när vi borde valt söndag, men på grund av alla hångelsugna greker så kom vi ändå fram till att det var bäst att hålla sig inne eller utrusta sig med spikklubba. Men vem kan klandra dem när vi var så här heta?






Och det lika obligatoriska "efter"-kortet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0