Stängd dörr.

Förra veckan funderade jag på hur jag skulle kunna ta mig ur mönstret jag hade. Att jag skulle behöva vara själ mer. Men det var ständigt folk som knackade på eller ringde, mest Max förståss. Det blev en öl ena dagen, fest andra dagen, fest igen, sexa. Inte så bra för studierna direkt. Men så stände jag dörren när jag skulle plugga och den har förblivit stängd och i kväll när jag tillsist la ner pluggandet så var jag helt ensam, det fanns inte ens någon på msn att prata med. Underligt. Jag känner mig ju exakt som den jag var för en vecka sen, fast min omgivning är inte alls lika. Bara för en stängd dörr.

Nu när min blogg fått fler läsare känns den liksom mer viktig. Enorm egoboost. Det finns ca 25 människor som tycker att det jag skriver är så intressant att man kan läsa det varje dag. Okej, det kanske bara är ett tidsfördriv, men ändå. Jag har alltid trott att jag var för annorlunda/konstig/oförståelig/tråkig för att få en bred läsarkrets.

Och så det här med killen på Introduktionskursen, jag känner att han har en annan uppfattning av mig än vad jag brukar ge folk. Jag tror han ville sitta bredvid mig idag med för att han tycker jag är rolig, inte för att jag är snygg. Som om han kände någon sorts samhörighet. Och det enda jag gjort är att fördriva tiden på bästa, för stunden, möjliga sätt. Jag har inte tänkt på vad jag gjort eller sagt, det har bara kommit av sig självt. Steget mellan tanke och handling har nästan försvunnit, vilken enorm förändring för mig som alltid tidigare tänkt tusen steg innan jag tagit till handlig, eller undvikit att göra det.

Bekräftelse får en att växa, så är det. Det är därför jag alltid haft så lätt för att anpassa mig, för att det minsta berömmet fått mig att blomstra och stänglarna har såklart sökt sig mot solen, åt det håll berömmet kommit ifrån. Men inte för långt såklart, man får j inte tro att man är något, tro att man kan bli något, att man inte är som alla andra.

Kanske börjar alla fel bli rätt och lösningen till mitt livs gåta att närma sig.

Hittade två underbara bloggar idag, djupa som oceaner och inspirerande. Tänker dock inte länka dem.

Saker att göra i morgon(idag):

- Plugga
- Träna
- Ta en tur på stan och fixa;
   csn pengarna
   en ny huvudkudde
   kanske en klänning
   förhoppningsvis en cykellampa
- Äta lunch på Uplands

Så nu ska jag försöka sova.

Sweet dreams.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0