Svettig date.

PopeyeI kväll var det dags för en date klockan 20.00. Vi blev dock lite sena så inte förän 20.30 kom vi igång. Gick lite segt i början, jag försökte driva framåt men fick dåligt gensvar, han var inte på det humöret. Dessutom var jag aningen sladdrig efter att ha missat både lunch och middag, så jag började tvivla på mig själv och bli lite rädd. Dessutom hade jag svårt att känna av läget eftersom det var så segt. I vanliga fall hade det varit min styrka att kunna se saker utifrån och på så sätt slippa rädslan. Men till slut kom jag till sans och lyckades med vad jag egentligen hade kunnat göra hela kvällen. Nämligen att ta Popeye över båda hindren på mittvolten, i följd, i galopp och utan att ta massa extra varv. Han klarar ju allt, det vet jag egentligen. Han är, by far, den mest intelligenta häst jag träffat, man märker det redan i boxen när man tar av honom krubbbitarremmen, han vet exakt att när den är av så kan han sätta tänderna mot krubban och svälja luft. När den är på försöker han inte ens. Efteråt blev det lite borstning och lite kel, passade på att klappa om honom och njuta av hans mjuka fina päls. Han var inte alls grinig trots att han måste ha varit hungrig.
Popeye har stulit mitt hjärta.


Är nog lite känslosam idag. Längtar efter närhet samtidigt som jag är darrig av utmattning/matbrist.

Åh jag höll nästan på att glömma en av de bästa grejerna! När vi var klara och höll på att sadla av och tvätta bett och sånt så var det tre stycken ur min ridgrupp som gav mig beröm! Det har aldrig hänt förut. Björn så till och med att han inte kunde förstå hur jag vågade rida Popeye på hopplektionerna. Kände mig rättså smikrad, men så hade jag ockå sagt att jag var lite rädd i början av övningen så de kanske tyckte att jag behövde lite uppskattning. Roligt i vilket fall. :o)

Nu är det duschen som gäller. Bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0