Gör om gör rätt.

Idag har jag hamnat i fel tankebanor och det är inte ens mitt eget fel.

Det började med att någon frågade mig hur jag hade det, om jag träffar någon nu. Sen var det mamma som frågade om Torgny, som ännu en gång verkar ha försvunnit ur mitt liv.

 

Jag vill inte tänka på sådant, för det är ju inget, men om man tänker på det så blir det något. Det växer och till sist så blir det större än en själv. Man äts upp inifrån och blir till en misslyckad klump. Istället för den självsäkra, självständiga kvinna man vill vara.

Om man tänker på rätt saker så blir man lyckligare. Om man inte tänker på sådant som gör en olycklig så blir man också lyckligare. Att älta saker är dumt.

 

Jag minns när jag var bäst. Det var härligt, men jag visste att det skulle gå över fast det inte kändes så. Jag skulle behöva vara lite mer bäst just nu, så jag ska försöka intala mig det.

 

Det finns ändå ljuspunkter.

 

Pass, kärleken kanske inte är död men den har ingen plats i mitt liv längre.


Kommentarer
Postat av: Harri

Go och glad kexchocklad?

2007-04-22 @ 21:02:28
URL: http://korhonen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0