Nattprat.

Jag hade tänkt skriva något. Men jag har inget relevant att skriva, slut på meningsfulla tankar, inget meningsfullt att göra. Ingenting. Är otroligt omotiverad till allt, och idag ägnade jag till och med en stund åt att hata mig själv, framförallt min kropp, bara för att jag inte kände någon motivation till att träna. Är livrädd för att tappa den och förvandlas till en soffpotatis.

Jag får ett infall att bara packa en väska (en stor) och åka iväg utomlands. Om jag bara hade någonstans att bo så tror jag allt skulle ordna sig. Just for a change. För att ingenting känns roligt längre och jag kommer mig inte för vilket medför en känsla av värdelöshet.

Men jag änmälde mig just som försöksperson för ett läkemedel på Quintails. Jag menar nu när jag ändå har slutat med mini-piller så får man ju passa på och inte vara feg. Ett krav var dock normal dygnsrytm. Heh.. Men det ordnar jag nog, om jag nu kommer med. Har minst en månad på mig, kanske mer.

Jag kom idag på att fråga mig varför man fortsätter, vad är det som gör att man fortsätter att gå upp varje morgon (eller när man nu går upp), att man fortsätter att gå, andas, äta osv. Den naturliga drivkraften måste vara stark för jag kan då inte komma på något som helst som skulle kunna motivera min vistelse och förbrukning av jorden. Men det är klart, den art som bara la sig ner och dog kom ju inte långt i evolutionen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0