Psykiskt lidande.

Jag har fattat tycke för människor som mår dåligt och är trasiga på olika sätt. Jag älskar att läsa om olycklig kärlek och sviken vänskap, ångest och panikattacker.

Har börjat läsa en blogg skriven av en tjej med borderline och ätstörningar och jag är helt fascinerad. Nästan avundsjuk. 

Kanske skulle börja läsa Harleqin-böcker parallellt med psykologilitteratur.

Om man ändå skulle satsa "lite" och försöka komma in på psykologprogrammt. Men skulle jag få 2.0 på hp så skulle jag nog välja veterinär ändå. Tanken på att få klämma på små ullebulliga djur hela dagarna tilltalar mig mycket. Även om det också innebär avlivning av vissa patienter.
Hobbypsykolog kan jag ju vara ändå.

Men ännu har inget 2.0-resultat dykt upp så jag behöver ju inte oroa mig för det där.

Vad jag borde oroa mig för är om jag hinner ut i skogen en sväng nu, har segat hela förmiddagen men behöver verkligen den där löpningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0