Så kommer min höst att bli.

Jo idag fick man veta vad man kommit in på till hösten.
Jag är 5:e reserv på mitt första val, en liten 7,5 poängare på slu om hästens rörelseapparat.
Jag är 1:a reserv på mitt andra val, en till 7,5 poängs kurs om hjärnan och beteendet.
På mitt tredjeval, evolutionsbioligi 9,9 hp, är jag antagen.
Likaså på 4:e valet, översiktskurs i biologi 15 hp.

Evolutionsbiologin går på tredjedelsfart, på kvällstid och den andra biologikursen på halvfart distans. Häst-kursen är den enda som går på helfart på vanlig lektionstid.

Ska dessutom läsa en introduktionskurs till universitetet, som man inte ens behövde anmäla sig till, och en kurs på studenthälsan i studieteknik.
Jag tänkte försöka att lyckas denna gången.
Förutom det så ska jag få litteraturen på ljudfil.

Jag ska ta kontakt med cemus och höra vad som krävs för att få godkänt av dem.

Sen kommer jag kanske behöva ett extrajobb?
Eller skall jag kanske bli superseriös i mitt ämbete som kulturchef?

Vem vet.
Jag önskar att jag vore mer konkret i vissa avseenden, men jag är väl lite rädd antar jag.
En fördel med att bara ha sig själv är att man inte behöver dela sina nederlag med andra. Jag är ju hiskeligt rädd för att göra fel.

Frågan är vad jag ska tacka nej till?

Efter lite kladdande för att få översikt så kom jag fram till att det nog blir bäst om jag tackar nej till psykologin och evolutionsbiologin. Eventuellt kommer jag inte in på hästkursen. Då har jag 7,5 p introduktion till uni och 15 p biologisk översik att klara av. Och så 7,5 p att tenta av på cemus.

Så får det bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0