Dr. Jekyll och Mr. Hyde.

Alltså det här med motivation.
Nyss; spenderade jag den största delen av min vakna tid här vid datorn, jag masade mig till gymmet för ett halvseriöst träningspass (oftast 30 min, 5-6 km, löpning) 2-3 gånger i veckan, jag tänkte 10 gånger om dan att jag borde städa, för det såg fördjävligt ut, tänkte mycket på att jag borde ringa studievägledaren och fick aningens ångest för att jag inte gjorde det eller någonting annat som jag borde. Jag åt massa skitmat, sånt som gick snabbt att fixa och var smaskigt med massa fett och socker och utan grönsaker, när jag hängde på Uplands och man kunde få tag i glass och kladdkaka gratis så åt jag i massor, hade sprutgrädde i kaffet eller bara på fingret (munnen), köpte godis nästan varje gång jag var och handlade.

Nu; åt just jättenyttig linsgryta med fruktsallad till efterrätt. Städade tidigare idag toaletten, med stor entusiasm, i förrgår dammsög jag och plockade undan allt som låg framme (till och med bankpapper!), i tisdags tvättade jag, som bekant för alla trogna läsare, hela garderoben. Jag genomförde dessutom ett riktigt seriöst träningspass igår, tog i allt jag orkade, nästan. Och jag har desutom köp två par skor den här veckan.

När jag inte har någon motivation så kan jag bara inte komma mig för med saker, det går inte, till och med tankarna står stilla! Jag kan inte ens ringa ett telefonsamtal. Kläderna samlar sig på hög tillsammans med dammet och speglarna gror igen medan kalken ger fula beläggningar. Men jag kan bara inte gör nåt åt det, jag orka inte bry mig. Sen blir jag inspirerad, ofta av någon ny person jag träffat, och plötsligt så är det jätteroligt att städa, 40 minuter på löpbandet känns som 20 gjorde innan och att ringa är inga som helst problem, tankarna flödar. Det är lite synd att man inte kan vara lika motiverad hela tiden, för det är mycket roligare, man känner sig mycket bättre.

Funderar på hur det ter sig utifrån, om någon märker någon skillnad. Det kan verka lite som om jag vore deppig med det är jag inte alls. Jag är bara omotiverad.

05asol

Kommentarer
Postat av: Matte

Tycker du e Cool =)

2007-03-11 @ 00:57:17
Postat av: jaanet

känner igen mig .. jobbar du mycket där? tjänar du nåt? eller vad tjänar du pengar på nu?

2007-03-11 @ 13:03:15
URL: http://www.janeteklund.blogg.se
Postat av: LillPärlan

Matte:
Tack! Du är inte helt o-häftig du heller. ;o)

2007-03-11 @ 22:53:27
URL: http://lillparlan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0