Sambo i tre dagar till.

En sak som stör mig enormt är människor som inte säker vad det är, när det är nåt. Som håller allt inom sig och låtsas som inget, fast det märks att något är annorlunda. Min sambo Emila, är en variant på det. Jag hade ju trott att vi skulle bli bättre vänner efter att vi flyttat ihop, men vi var det bara ett kort tag sen har vi glidit ifrån varandra. Och jag vet egentligen inte varför, jag har försökt anstränga mig, även m det finns saker jag stör mig på. Men vi pratar egentligen nästan inte om någonting.
Visst jag kan inte bara skylla på henne, men jag har en känsla av att hon tycker att jag är lite konstig. Och vi är ju lite olika. Jag är ju rättså öppen med allt medan hon är mer pryd. Jag antar att vi båda är ganska konflikträdda.

För ett tag sen så berättade jag att mamma nog skulle bli av med sitt boende i uppsala första juni, vi bor ju i hennes lägenhet nu och hon har bott hos min bror de dagar som hon har jobbat på ackis. Jag sa inget om att hon ville ha tillbaka lägenheten, för vi har ju hyrt den ett år. Men en fick jag eta att Emilia skaffat ett annat rum och nu flyttar hon snart. Hon skulle prata med tjejen om hon kunde upphäva övenskommelsen, men hon har inte sagt nåt, fören idag. Jag antar att hon inte vill bo kvar här och jg har väl i och för sig inget emot att bo själv. Men det är ju en hyra också.

Att prata kan vara den bästa uppfinningen någonsin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0