Råbiff.

Eftersom jag har gjort slut på hela studiebidraget plus nästan hela tusenlappen jag fick över förra månaden så har jag krupit till Uplands för att tjäna mitt uppehälle den här veckan. Jobbade lunchen måndag och tisdag och idag ska jag jobba på den så kallade Råbiffen, som är till för kuratorerna. Är det någon gång på året man skall vara veg så är det väl då, tänker jag, eftersom de som inte är det får en rå biff, ett rått ägg och diverse andra råa eller inlagda saker. Kanske är det gott men tanken tilltalar mig lika lite som svartsoppa. Imorgon ska jag jobba på en uthyrning, 60-årskalas och disputation på samma gång, 108 pers tror jag det var som skulle komma. Så antagligen går jag plus minus noll den här veckan, trots min lilla utflykt till sthlm. Lever i princip på knäckebröd och frukt för att jag inte har någon aptit.

Men nu måste jag duscha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0