Cruel Intentions.

När jag gick i högstadiet såg jag filmen En djävulsk romans och föll pladask. Den var min favorit i ett otal år och det är den enda film jag sett mer än tre gånger, hela 8 gånger tror jag det blev. Jag skaffade mig även soundtracket till filmen och jag kunde lyssna på skivan i oändlighet.

Igår pratade jag med en bekant om musik som passar bra till sex och jag kom att tänka på skivan igen. Så jag tog hem den och började lyssna  och fan. Den är fortfarande helt sjukt bra. Så speciell, så djup. Och nu uppskattar jag de mindre kända och uttjatade låtarna än mer. Jag skulle kunna bli kär till den här musiken. Hade varit najs att ha någon att lyssna med. Någon som kunde fluffa lite kanske.

Några godbitar:

Marcy Playground - Comin' Up From Behind

Skunk Anansie - Secretly

Craig Armstrong feat Liz Fraser - This Love

Jag fick även en Chromeo flashback och tog hem båda deras album och har studsat omkring till She's in control på uplands både igår och idag och nu lyssnar jag in Fancy footwork. Riktigt skojigt band det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0