Kasta sorgerna bakom sin rygg.

Jag har länge trott att det bästa man kunde göra var att lära av sina misstag och inte göra om dem. Jag blev otroligt bra på det. Men det är helt omöjligt att leva i framtiden om ens förflutna ständigt är närvarande. Att tänka "gör inte si eller gör inte så, du vet hur det gick sist" det går inte, då kan man inte leva, man kan inte njuta av det som är fint för det känns inte äkta. Det blir som att sitta i en underbar trädgård och tänka att alla blommor är bortkastade eftersom de ändå kommer vissna.

Så jag tänker lämna allt gammalt dåligt som hänt de senaste åren bakom mig och göra det bästa av nu och här. Kanske kommer jag bli kossad som ett ägg, men kanske är det min tur nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0