No Poo.

I dag i tidningen stod det om No poo, vilket står för no shampoo. Jag blev hitchad direkt och assugen på att testa. Ett av mina större problem är nämligen att mitt hår blir torrt och tovigt och slitet och fult och jag undviker så långt det går att tvätta det, men det är ju svårt när man tränar varannan dag. Tydligen ska man tvätta håret med bara balsam, balsam som är fritt från siliconer och borsta håret med gles kam eller borste av svinborst och bara ha produkter som honung och aloe vera-gel till styling. Jag ska absolut testa, nästa vecka.

Kommentarer
Postat av: Olivia

Du behöver inte ens använda balsam utan kan tvätta håret med bikarbonat, äppelcidervinäger, ägg, honung och andra helt naturliga saker som du finner hemma.

Balsam är också skadligt för håret och miljön och det gäller att man väljer ett balsam som inte innehåller skadliga ämnen.

2008-03-14 @ 22:20:25
URL: http://olivialindstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0