Rock'n roll lifestyle.

Lördag.
Var ska man börja?
Det var en lugnare kväll än väntat men mycket känslor på ett ställe. Det var break-ups hit och gengångare dit och krulltottar som yrde omkring

På förfesten träffade jag en tjej som också var ett Keane-fan, hon hade dessutom gått hästlinje på gymnasiet, som jag. Jag fick känslan av att ha träffat henne förut.

Jag var snygg som fan i min lilla svarta med svarta klackar till. Den första jag fick syn på på V-Dala var Krulltott men han försvann lika snabbt igen, såg honom flera gånger stå och prata med olika tjejer. En populär prick. När vi gick hemmåt, efter att nästan ha tappat bort varandra, sa han något fint. Jag sa inget. Vad folk säger på fyllan går som genom ett filter, jag hör det men betydelsen försvinner. Jag tror det var Anders J som fick mig att införa den funktionen efter det där telefonsamtalet då han i ren desperation försökte övertala mig att gifta mig med honom eller åtminstone ge honom en chans till, trots att det var en annan tjej han ville ha då.

Flygaren, han som gled iväg för att sedan dyka upp månader senare, med Pössar från Laos och solbränna från Kambodja, och tro att allt var som vanligt, så att jag var tvungen att säga upp vår kontakt, var där. Han stod och såg på mig en lång stund och jag såg tillbaka. Han var på topp, lite snyggare, på grund av solbrännan gissar jag, lite längre, eftersom självförtroenden var starkt och han hade som vanligt en liten vän efter sig. Jag kände inget. Kom att tänka på en rad ur en Keane-låt: I don't know you and I don't want to.

Söndag.
Tog en promenad i solen tillsammans med Silverchair och mina näst minsta solbrillor. Vårsol i januari. Jag har fått en favoritväg där man kan gå rakt fram på söndagseftermiddagarna med solen i ansiktet .

Jag undrar vem det är som har övertaget. Jag eller Krulltott? Kanske är det jag eftersom jag inte vet. Kanske ligger vi på samma nivå, kanske har vi helt olika tankar om allt. Jag vet bara inte om vi är på väg någonstans, var vi hamnar sen. Jag antar det visar sig. Jag anar att han kan vara något riktigt bra.


Kommentarer
Postat av: Linda

Långt inlägg :)

2008-01-20 @ 17:08:51
URL: http://ndail.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0