Black Facts

Under den här kategorin (Filosofiska funderingar) skulle man kunna skriva vad som helst, nästan.
Idag, eller verkligen igår, har jag slagit upp synonymer i min söta synonymordbok som jag fick i julklapp av mamma sist.

Integritet - okränkbarhet, oförskränkthet, självständighet, oberoende.(om pers.) rätten till okränkbarhet, rätten att gå fri från otillbörlig påverkan.

Språk är så fint, som konst.

Klockan är nu 07.39.

Jag kom hem från jobbet vid 06.20 kanske, varför sover jag inte? Eller åtminstone ligger i sängen?

Det är den där meningen med livet igen, vilken var det nu?
Man kanske kan skriva en mening om livet?

Är meningen med livet att vara lycklig? Jag tycker att de är en rättså bra mening. Som självklart ställer följdfrågor. (Vad krävs för bli lycklig? Hur uppfyller jag kriterierna?)
Viktigast är kanske; när får man ge upp, får man ge upp? Vilket skäl är tillräckligt starkt?
Om man har skyldigheter, vem har man dem då gemtemot?
Om man, som jag, lever ensam (jag har åtminstone inget förhållande med Emilia) och inte har några djupare relationer (Det skulle lätt kunna vara så jag lovar!) skulle man inte då bara kunna få lägga sig ner och dö om man kände för det? Jag menar, de vänner man har skulle ju lätt komma över det efter nåt år (Vad är ett år? Ingenting!).
Jag skulle nog kunna säga att jag lever främst för min mamma. Det finns ingen som bryr mig om mig som hon. Jag och min bror, såklart, är det bästa som hänt henne. Hon skulle aldrig någonsin säga nej till att träffa mig eller sluta älska mig ens lite, även om jag så gjorde henne riktigt besviken.
En sån mamma måste man vara rädd om. Och pappa då?
Ja ibland tänker jag att jag kanske inte skulle sakna honom, men det skulle jag nog. Men den känslan av förståelse och samhörighet som jag kunde känna när jag var mindre, den är borta. Jag känner aldrig någon längtan efter att få träffa eller prata med honom.
Men det förståss, en hjärntumör går ju sällan obemärkt förbi. Och vi har ändå haft det sämre. Vår gemensamma punkt har blivit aktie- och fondmarknaden, otippat nog.


Vad är egentligen meningen med livet och kommer det i slutänden att vara värt allt?

Kommentarer
Postat av: Jaanet

fan va skönt att du skaffat en blogg. Men uppdatera mera ;-)

2006-11-27 @ 16:51:35
URL: http://www.janeteklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0