Fettisdagen.

Jag upptäckte i morse att det är fettisdagen imorn. Uplands kulturnämnd, där jag är chef, brukar anordna semelfik då. Så det var bara att lägga matteläxan åt sidan och ställa sig och baka semlor. 80 stycken. Fast Erika hjälpte mig så vi gjorde hälften var, de blev väldigt små, men fina. Vi bestämde att lunchen kan sälja dem imorn och de som blir kvar kan vi sälja på landskapet på kvällen. Om jag är duktig och pluggar all matte och fysik som jag ska så kan jag vara full på landskaps-sexan, fast det kanske inte är så bra. Bättre att vara hemma och sova. Fast jag ska klippa mig imorn, då kommer jag ju blir exta fin, förhoppningsvis och då vill man ju ut och dansa. Fast jag känner mig lite nervös för att gå på snerikes, otroligt fegt, men jag vill bara inte riskera att se något jag inte vill se, inte för att jag har fått några som helst indikationer på att jag borde vara orolig men jag tror alltid det värsta, för säkerhets skull. Men man kan inte bara undvika allt som känns läskigt, då blir man deprimerad, ångestfylld och utan självförtroende. Och det är inget för mig.

Kvällens citat: "Bakteriekultur är också kultur"
Men jag lovar att vi faktiskt var noga med att tvätta händerna. :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0