Celibat.

Jag har kommit på en bra lösning. Jag har ju kommit till slutsatsen att kärlek är dåligt och att det inte finns plats för den i mitt liv, kanske inte för alltid men just nu och för ett tag framöver.
Men jag blir nästan bitter själv av att tänka på allt dåligt som kärleken ger så därför kom jag på att jag kan gå i celibat. Det har liksom inte samma dåliga klang. Visst kan man väl skratta och tro att jag skojar eller är en militant manshatare, men det är ju ganska roande.

Det känns bra, jag känner mig glad och tillfreds.
Jag hade inte kunnat drömma om detta för några månader sen, förut betydde sex och sökandet efter en parter allt, nästan. Även fast jag låtsades som att det inte gjorde det.

Äldre och visare eller äldre och mer förvirrad? Jag vet faktiskt inte, men har man inga mål så får man väl skapa sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0