Vädret har gått sönder?

I dag är det riktigt synd att jag har min kamera hos mamma i Säter.

 

Helt galet väder!

I morse regnade det lite, så att jag blev alldeles blöt om fötterna när jag gick till stan innan jobbet. Men sen klarnade det upp och solen tittade fram och jag tänkte att allt var rätt mysigt ändå. Men ett par timmar innan jag skulle sluta så börjar det regna igen, trodde jag i alla fall. Det finns en nackdel med att jobba i ett stort växthus och det är att om det regnar ordentligt så hör man inte var någon säger.

Sen slutade jag, räknade ut kassan, bytte om och gick mot utgången, men innan jag hann fram så fick jag världens chock!

På parkeringen utanför var det alldeles vitt! Och när man tittade närmare så såg man att det var vått också. Jag tänkte att det omöjligt kunde vara snö när det var så mycket vatten och det var det inte heller utan i själva verket var det hagel! 2-3 cm hagel! Och ungefär lika mycket regnvatten. Jag har aldrig varit med om något liknande.

Hade verkligen velat ta kort.

Hörde någon på bussen snacka om hur det skulle va om det blev sånt väder på valborg. Det skulle bli så fel. Alla skulle bara sitta hemma och ångestsupa.

Lite sällskap hade varit najs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0