Ben & Jerry's.

Idag var jag som sagt i Sthlm. Och åt glass. Mycket glass. God glass. Underbar glass. Beroende framkallande glass. Och sushi.

Testade: Cherry Garcia, Chunky Monkey, New York Super Fudge Chunk, Fossil Fuel och Cholate Therapy. Helt otroligt gott och jävligt praktiskt att min ämnesomsättning gjort en rivstart så att jag kunde få i mig allt utan att känna mig som en bomb. Ben & Jerry's borde finnas som "lösglass" överallt. Jag ett visst begär har vaknat i mig, jag vill ha mer meR mER MER, tills jag dör av glassförgiftning. Trodde att jag klarat mig ur glassträsket efter insikten om att glass är av ondo, men nu är jag tillbaka igen och jag förstår verkligen inte hur jag ska kunna ta mig ur det.
USA kostar tydligen en liten förpackning 1 dollar och jag tycker helt plötsligt att amerikanarna är fullständigt berättigade sin övervikt.
Om det gjordes fett och sockerfri B&J's som var lika god så skulle min ekonomi vara i stor fara.
Hädanefter kommer jag säkerligen ses tjyvåkendes på tåget mellan Uppsala och Sthlm eller Arlanda för att få tillgång till alla smaker. Det känns liksom inte lika gott att köpa på burk även om det troligtvis är det. Borde kanske köpa en egen frys.

Hittade dessutom en asbra present. Ska nog köpa mig en sådan själv så snart som möjligt. :o)

Snart ska jag lägga mig och drömma om glass.

Bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0