Prinsessan Leia.

På söndag hade jag tänkt bli prinsessan leia. Det är ju personalfest på Uplands med tema rymden. Jag hittade dock inga lämpliga kläder till lagomt pris på stan, så jag tänkte försöka uppfinna något här hemma. Men jag är så hungrig att jag blivit trött. Ingen matlust, ingen lust till något egentligen. Vakuum igen.

Men jag gjorde kreativa saker tidigare ändå. Avslutade till exempel en dikt jag började på för typ två år sen.

Snöstorm
Snöflingor är känslor
Virvlar och river upp
Sliter i mig


Det som betydde något
Är nu trasigt
Blodet pumpade ut i kylan
Och frös i små kristaller


Det av dig som fanns i mig
Fördes bort av vinden
Det kommer inte mer tillbaka


Och när jag slutat hata dig
Finns inget kvar

Jag är rättså nöjd.

Nu ska jag äta. Baj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0