Bitterhet.

Idag är en dålig dag, åtminstone för mig.
Har varit trött hela dagen och dessutom totalt omotiverad, frusen och slutligen bitter på gränsen till deprimerad. Men undrens tid är inte förbi.
Jag känner bara att jag har så svårt att lita på vissa.
Visst om det bara är en enkel vänskapsrelation så är det ju inga problem, jag sitter ju inte inne med någon hemligstämplad information direkt så jag vet inte ens om någon större tillit behövs.
Men det är det där andra, den där personen som man vill dela sitt liv och sina känslor med. Jag tror jag förlorat hoppet om att hitta någon sådan. Bitterheten kommer över mig så snart jag ens börjar tänka i de banorna på allvar. För minsta lilla tappar jag tron på allt, börjar ifrågasätta min existens och mening.
Det är inte så roligt.

Jag råkade lyssna på Röyksopp på vägen hem från stan och snappade upp dessa rader:

Only this moment (Holds us together)
Close to perfection (Nothing else out there)
No one to guide us (Lost in my senses)
Deep down inside I know our love will die

Only this moment (Holds us together)
Lost in confusion (Feelings are out there)
Scared of devotion (Doubting intentions)
Deep down inside I know our love will die

Stay or forever go
Play or you’ll never know
What heaven decided
You can’t deny it’s all you’ve been waiting for

Stay or forever go
Play or you’ll never know
Your spirit's divided
You will decide if I’m all you’ve been waiting for


Jag hade inte kunnat sagt det bättre själv.

Hur ska man kunna lita på någon om man inte ens vet varför man ska göra det, om det finns en tveksamhet ända från grunden? För man vet att ingenting varar för evigt oavsett.

Well for a lonely soul, you're having such a nice time
For a lonely soul, you're having such a nice time
For a lonely soul, it seems to me that you're having such a nice time
You're having such a nice time - Keane (såklart)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0