Older and viser.

Javisst! Äntligen har det hänt, jag har lärt mig något om tid.
Vissa saker måste ta tid för annars blir risken mycket stor för att det ska bli fel.
Alla relationer tar tid att bygga upp, jag har tidigare gärna velat tro att vissa relationer inte behöver tid, att de funkar med en gång. Men det är en illution, därför har jag haft så lätt för att bli sårad, därför att jag skapat mig en egen bild av situationen som inte stämt överens med den andres bild, men den har varit så tydlig och stark för mig så att jag inte kunnat se att den andres bild varit annorlunda. Detta har skrämt iväg många, och jag har stått ensam kvar, helt överraskad och oförstående.
Men jag tror inte att det kommer att hända mer, jag har insett ett annat sätt att förstå människor. Men man måste alltid ge sig själv lite tid och utrymme till förståelsen. Återigen denna distans, lösningen till nästan allt. Den ger en otrolig styrka och ofta ett försprång gemtemot andra.
Jag känner det som om jag fått ett syfte.

Idag var en trevlig dag, jag hoppas att morgondagen blir lika trevlig.
Men nu måste jag sova. :o)

God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0