Romo

romoI dag fick jag rida Romo igen. Det var 3:e eller fjärde gången vi hoppade ihop. Och måste säga att stooora framsteg gjorts, både sen första gången och även under själva lektionen. Vi skulle träna på att hoppa i en båge som bestod av tre hinder. Man kom in på ena diagonalen i höger eller vänster galopp och så bytte man efter första hindret, tog nästa, som stod mitt på motsatt långsida, och bytte igen, hoppade hindret som stod i nästa hörn och bytte en sista gång. Det var en jäkligt rolig övning för det var så trångt och Romo är inte den som tar det lugnt precis, han är dock ganska liten och extremt vändbar.
Det kändes i alla fall hur bra som helst, nästan hela tiden. Kände inte att jag tappade kontrollen eller var osäkert på vad jag vad jag skulle göra. :o)
Smart som jag är så har jag inte köpt några ridhandskar vilket ledde till att mina händer var stelfrusna halva lektionen. Inte heller hade jag satt på mig långkallingar så det blev ju snorkallt att cykla, ögonfransarna frös till och med ihop.
Så nu när jag har ätit tänkte jag ta ett bad. :o)

Bye!


Romo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0