Personlighetstest.1-7

Idag har jag strukturerat mitt liv inför den kommande våren och resten av mitt liv.
Jag gick igenom och sorterade mina gamla psykologi-papper, eftersom jag tänkt göra om de tentor jag inte klarat. Omtentatillfällena är nästa vecka och det insåg jag ju direkt att det skulle jag inte klara. Men jag tog lite andra beslut för att jag ska bli klar någon gång. Letade upp nummret till Uppsala universitets studievägledare och pratade med mamma om rapporten från den neuropsykologiska undersökningen jag genomgått, hon hade tydligen ett ex som jag skulle få. Har också bestämt mig för att plocka ut min journal från psykologen i Säter.

En jäkla massa psykologi alltså. Till råga på allt så hittade jag ett gammalt personlighetstest som vi fick göra under kursen förra hösten, bara för att få se hur det kunde se ut. Jag gjorde det en gång till bara på skoj och fick rättså intressanta resultat som skiljde sig en del från de tidigare:

Extraversion: 4,6
"Trevlighet": 4,6
Samvetsgrannhet: 4,6
Emotionellstabilitet: 4,75
Öppenhet/Intellekt: 5,6

Samtliga resultat var högre än sist, utom samvetsgrannhet som var lika. :o)
Kanske ska lillägga att skalan gick från 1-7.

Sen var jag till gymmet och tänkte ta i mer än någonsin och sprang faktiskt 7 km! Det har jag aldrig gjort förr. 41 minuter och 20 sekunder tog det. Gick i och för sig de första 500 metrarna men jag ökade på slutet, så det jämnade kanske ut sig. Mitt mål att springa en mil under timmen känns inte så långt borta faktiskt, men jag måste nog ha nya skor.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0