Kmk-sexa.

Igår var jag på min första kmk-sexa.
Kmk står för klubbmästarkonvent. Och själva sexan går ut på att man samlar alla Uppsalas klubbverkare (de som arbetar och har en position inom nationerna i staden) i samma byggnad och ger dem sedan gratis mat, underhållning och självfallet en hel del alkohol som tack för det, till stor del ideella, arbete de utför under terminens gång.
Tyvärr så var mina bordsgrannar en smula trista, men jag var väl inte så otroligt rolig jag heller. Söp på bra i alla fall, hade ju fördrink på Uplands där jag lyckades suga i mig en 6:a vodka/grenadine/russian, ett glas skumpa och ett väldigt stort glas med felblandad triplesec/creme de cacao white, med mjölk. Innan jag åkte ner svepte jag en 10:a kaluha/gräddlikör/vodka. Köpte två snaps/avec-biljetter på Stockholms, men så kom värmlands och bjöd på andra snapsen så då fick jag en över. Fick min bordsgrannes öl, för hon ville inte ha, men jag orkade inte dricka upp hela lämnade lite vin också. Man skulle kunna tro att jag blev storkfull, men det blev jag inte. Det gick lite i vågor men slutade på en lagom nivå. Düring bjöd mig på en 4:a baileys/mjölk.



Jag måste nog säga att det inte var riktigt så roligt som jag hade trott, kändes inte som att folk var riktigt på g. Hoppas kmk-balen (14/5) blir bättre. :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0