Min Valborg.

Jag tänkte ta en hel resumé.

I torsdags började det. Men att Max ringde, när jag var på väg hem från jobbet, och berättade att han satt i en park och var full och drack rödvin. Jag skyndade att göra mig i ordning och kom ner till svantes. Drack lite vin och gick hem ganska tidigt.

Fredag, var ledig och skulle fixa en massa saker. Fick stå i kö för att komma in på systemet, men det gick ändå rätt snabbt. Hann med en liten springtur på en timme innan jag begav mig till Uplands igen, skulle möta upp Dave, Johan och Johan, men de hade redan gått när jag kom så jag köpte en kebab och gick hem till Johan där det groggades för fullt. Sen blev det GH. GH är rätt så tråkigt, man sitter bara vid ett bord och dricker öl och snackar och tycker att musiken är för hög, sen går man hem för de stänger nästan direkt. Så det känns i alla fall, tur man har roliga vänner åtminstone.

Lördag, dagen jag bävade för, fick gå upp redan vid 8.15 för jag skulle ju iväg och jobba på plantagen, 10-17. Sen fick jag skynda mig till Uplands och kasta i mig en bit kyckling-paj och sedan ställa mig i baren 18.00. Det gick ganska fint men på slutet kände jag hur tålamodet började sina, fick nästan lite fyllerush-på-max-vibbar, fast bara lite. Klockan 4 fick vi äntligen stänga och jag hade lyckats skramla ihop drygt 350 spänn i dricks! Tror det var minst tre stycken fyllkajor som försökte ragga på mig, sånt ger mer dricks. =)

Städade en timme sen fick det vara nog, cyklade halvvägs hem och upptäckte då att jag glömt påsen med min arbetströja i, så det var bara att vända. Ibland, ofta, önskar man verkligen att man bodde på rundels, eller i huset. Då hade man i princip kunnat gå till Uplands och borsta tänderna varje morgon, utan att förlora någon tid. Såklart så var André på g hemåt när jag hämtat min tröja så då fick jag sällskapa med honom halva vägen och han hade inte cykel, fick koncentrera mig hårt för att inte blir stressad.

Söndag, efter nästan tre timmars sömn, så var det dags att åka till plantagen igen. Jobba 10-17. Sen trodde man ju att man skulle vara helt färdig, men jag tänkte kanske ta mig till stall ändå, hade ju ridlektion, men sen la jag mig lite och sen var det kört. Men, jag bestämde mig ändå för att festa lite, drog i mig närmare en vinare här hemma och vände åter mot uplands. Chris och co. Som skulle till GH hade redan dragit men det var massa kändisar som jobbade så jag tog ett par glas vin. Sen trodde jag att jag åkte hem, men jag blev upplyst dagen efter om att jag hade köpt en nachotallrik och suttit och ätit den medan någon kille hade raggat på mig. Detta minns jag inte alls, inte ens nästan. Läskigt sånt, men vi hade inte gjort något som tur var.

Valborgsmässoafton, tog lite sovmorgon, tyckte jag var värd det. Var väl lite bakis också, hade huvudvärk i alla fall. Gjorde mig i ordning och tyckte att shorts var en bra idé att ha på sig. Sen åkte jag till kära gamla Döbeln, efter att Vilijam ringt och undrat var jag höll hus. :o)

Drack lite skumpa och snackade lite och sen var det dags för att bege sig till Uplands! Klockan 15.00 skulle det ju nämligen vankas Champagnegalopp. Jag fick äran att fixa en sommrig playlist till kalaset och jag ska väl erkänna att det blev bra, fick en del beröm faktiskt. Blev senare stationerad vid grinden till trädgården där jag skulle förvalta folks väskor och ta betalt för inträdet. Det blåste som fan så jag satt är och huttrade i 4 timmar. Men jag fick en puss på mössan (studentmössan) för att jag var den sötaste dörrvakten, så man ska väl inte klaga. Sen var det städningen igen, sen föreslog Erika att vi skulle sätta oss på övervåningen och dricka lite champagne. Sagt och gjort, sen blev vi kvar där; jag, André, Bennie, Erika, Schtocken, Chewie och hans kompis Magnus. Vi sjöng snapsvisor till 3, då Erika och Schtocken gick hem, sen satt vi andra kvar 1-2 timmar till. Det var riktigt trevligt. Chewie, Chewbacca, masserade till och med mina fötter en snabbis, utan att jag bad om det! Han berätade att hans flickvän tyckte jag såg ut som 17, i kassan på plantagen. Haha. André berättade att han alltid blev glad av mig och att han såg mig som en killkompis fast söt och att jag kunde vara söt fast jag var kastrullfull, han såg mig även som otroligt positiv, men han tyckte inte att jag var något flickvänsmaterial.
Ja det sades många intressanta saker där. Haha.

Tisdag, vaknade vid 12, satte mig vid datorn, funderade på frukost men så ringde telefonen. Det var André om undrade om jag ville komma och käka lunch med honom och Bennie. Fläskfilé, pommes och bea, ja tack! Sen ja då var det hög tid att gå till uplands, igen. Majmiddag, en gaska lugn tillställning men jag kände mig så sjukt omotiverad. Som tur var så slutade vi rätt så tidigt.


Det var valborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0