Vänner.

Jag tycker det är mycket intressant det här med vänner. Jag har aldrig riktigt haft några riktiga vänner, eller jag har haft ett långt glapp åtminstone. När jag var mindre hade jag ju kompisar jag lekte med, kompisar jag kunde kalla bästisar. Men det gick liksom över, det var högstadiet och flytten och det ena och andra. Men jag har börjat inse vad det är att vara en nära vän nu.
Jag gillar känslan av att kunna hålla om någon och känna att dennes problem är lika mycket ens egna. Att känna sig glad och lättad när en vän klarar något svårt. Tidigare var allt jag kände avund eller ingenting.

Förväntanslöshet är en frihet.

Nu är jag trött, men känner mig friskare än i morse, imorn kommer jag att vara frisk, basta!
Allt kommer bli bra, det har ordnat sig med personal och allt kommer att vara fint. Jag känner mig lugn.

Min kropp ger mig dock enorm ångest, funderar på att lägga om hela min kost, eller åtminstone halva. Fick en bok idag när jag köpte fitness för 19 spänn, tyckte jag var bjussigt. En bok om hälsa.

Guran, det exotiska djuret från Paris, är back in town.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0