Bal.

Igår var det gås, Gås-Anders middag. Sittning med fyra rätter av; skink- och äppelröra på kavring, svartsoppa (champinjonsoppa för dem som inte tyckte att gåsblod var desar pice og kake), gåsbröst med kokt potatis och bryselkål som rödvinssås och slutligen äppelkaka med vaniljsås. Chewie hade gjort ett mycket bra jobb och allt var smaskens. Jag hade lovat min själv att bara dricka vad som ingick och lyckades sånär som på en öl, men jag drack ingen snaps utan nöjde mig med sherry, portvin, två öl och två glas vin. Det var nog en av de trevligaste sittningarna jag varit på trots att den var 5½ timme lång, men sen dog det så jag smet hem, vilken var lika bra eftersom jag skulle till skolan idag. Theresia lyckades ta ett kort på mig där jag ler utan att se jättekonstig ut, men jag hade en bra smajldag. Var även nöjd med frisyren som jag fick svänga ihop på en pisskvart. :)

Pics:
           
  


Förre 1Q L-J höll ett fint, och väldigt roligt, tal till hembyggden, med overheads och allt. Jag och Max roade oss kungligt med de små gässen på bordet och Blecket spelade ovanligt bra.

Nu är det stall som gället. Bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0